15 czerwca 2017

Sałatka z pomidorów z dressingiem melonowym

Dziś proponuję Wam kolejne połączenie warzywno-owocowe, choć niezupełnie, ponieważ pomidory niesłusznie zalicza się do warzyw ;) Miałam zamiar zrobić sałatkę z grillowanym melonem, ale mój bardzo dojrzały egzemplarz rozpadł się na patelni. Zamiast ślicznych plasterków w paski uzyskałam mało apetyczne kawałki. 
Zapytacie pewnie: po co grillować melona? Nie wiedziałam, ale intrygowało mnie to bardzo. Teraz już wiem, że melon staje się dzięki temu niezwykle słodki i puszcza mnóstwo pysznego soku. Stąd też zrodził się pomysł, by z melona zrobić dressing i tak powstała ta sałatka. Nie wygląda może bardzo zachęcająco, ale zapewniam Was, że świetnie smakuje! U mnie była dodatkiem do grillowanych szaszłyków z kurczaka i ananasa i innych mięsnych smakołyków. Gorąco polecam!

Składniki 
na solidną, kilkuosobową porcję

1 dojrzały melon
3 duże, mięsiste pomidory
3 pomidory w innym kolorze ( u mnie znalazły się ciemnozielone)
1 granat
ząbek czosnku
opakowanie małych kulek mozzarelli
garść listków bazylii
1-2 łyżki octu owocowego
5 łyżek oliwy
sól, pieprz

Przygotowanie

Obranego, wypestkowanego melona kroję w plastry i smarzę po 2 minuty z każdej strony na patelni grillowej. Jeśli takiej nie macie, możecie pokroić owoc w kostkę i wrzucić na kilka minut do garnuszka. Szczerze mówiąc, mając naprawdę dojrzałego melona można mu oszczędzić podgrzewania ;)
Pomidory kroję w plastry, wystukuję pestki z połowy granatu.
Siekam bazylię. Mieszam oliwę z octem, dodaję do posiekanego bardzo drobno melona, wsypuję bazylię, przeciśnięty przez praskę czosnek, doprawiam solą i pieprzem. Na dużym talerzu układam warstwowo pomidory, smaruję dressingiem, układam na wierzchu kuleczki mozzarelli i posypuję pestkami granatu. Odstawiam na godzinę i podaję. 
Życzę udanych spotkań przy grillu i smacznego!
Na zakończenie pokazuję Wam inny wariant proponowanej ostatnio tarty z herbatą matcha. Tym razem puder herbaciany trafił do kruchego  ciasta, dzięki czemu moja tarta miała piękny, jasnozielony spód ;)






DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I SZCZEGÓLNIE GORĄCO ZA PRZEMIŁE KOMENTARZE POD POPRZEDNIM POSTEM! ZAPRASZAM PONOWNIE!

9 komentarzy:

  1. Ooooh całe szczęście że akurat zrobiłam sobie jedzonko do przeglądania blogów, gdyby nie mój omlecik chyba by mnie tu głód dopadł okropny hihi;)) Nawet nie przypuszczałam że melona można zgrillować!! Fajny pomysł do wypróbowania:) Buziaki:**

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka wygląda bardzo smakowicie, chociaż nie przepadam za pestkami granatu. A pomysł z grillowanym melonem świetny. Będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Matko, to wygląda cudownie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Sałatka wygląda smakowicie.Ciekawy pomysł z grilowanym melonem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygoda bardzo apetycznie, lubię jak Dania przygotowane i podane są z pełna dbałością o każdy szczegół :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda super! Akurat sezon pomidorowy się zbliża!

    OdpowiedzUsuń