10 lutego 2015

Zupa krem z zielonego groszku

Jeśli macie ochotę zachwycić swoich ukochanych i nie paść ze zmęczenia przy przygotowaniach mam dla Was proste, sprawdzone i pyszne propozycje. Zupę można zrobić poprzedniego dnia.Powodzenia!

Składniki

Opakowanie mrożonego groszku (450gr)
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 ziemniaki
1/2 cytryny
100 ml śmietanki
sól, pieprz


Przygotowanie

Obieram warzywa. Cebulę i czosnek siekam w drobną kostkę i obsmażam na 2 łyżkach oliwy. Zagotowuję 1l wody. Ziemniaki kroję w cieniutkie plasterki. Wlewam wrzątek do garnka z cebulą i czosnkiem, wrzucam groszek, ziemniaki i dodaję sok z cytryny( dzięki temu groszek nie straci koloru).  NIe przykrywam, gotuję na srednim ogniu 15 minut. Wyłączam.
Miksuję, próbuję i doprawiam do smaku. Wlewam śmietanę i podaję.




4 komentarze:

  1. Wiesz Agatko myśli nasze się spotkały.....Ja dzisiaj gotowałam krem z brokułów z grzankami czosnkowymi.....Serducho śmietankowe urocze.....Ciepło pozdrawiam.....

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie zupy, szczególnie w zimniejsze dnia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez bulionu? Da radę ? To ja już kocham ten przepis! W sam raz dla takiego leniuszka kulinarnego jak ja;) Serduszko ze śmietany wygląda uroczo!! Pozdrawiamy z Michem :*

    OdpowiedzUsuń