11 lutego 2015

Polędwiczki wieprzowe marynowane w kawie i miodzie

Skladniki

Dla 2 osób

30 dag polędwicy wieprzowej pokrojonej na 4 części
espresso i 1 łyzka płynnego miodu
1 por
4 cieniutkie plasterki boczku
1 cykoria
1 łyżeczka octu balsamicznego

Przygotowanie

Mieszam zimną kawę z miodem i obtaczam w tym kawałki mięsa, solę, pieprzę i zostawiam w marynacie 15 minut odwracając od czasu do czasu.
Nagrzewam piekarnik do 200 stopni. Białą część pora przecinam na dwa kawałki, owijam każdy w dwóch plasterkach boczku, doprawiam pieprzem i zawijam razem w folię aluminiową. Wstawiam do piekarnika na 20 minut.
Cykorię przekrawam wzdłuż na pół, kładę przecięciem na patelni, na której rozgrzałam łyżkę masła i posypałam łyżeczką brązowego cukru. Po 5 minutach podlewam cykorię octem, solę i pieprzę, zostawiam na małym ogniu żeby się karmelizowała.
Mięso smażę na patelni grillowej po 2 minuty z każdej strony, z boków też .Jeśli nie macie takowej patelni to nic nie szkodzi, użyjcie zwykłej.
Nakładam po dwa kawałki mięsa na porcję, po kawałku pora zawiniętego w boczek i po pół cykorii. Dekoruję drobno pokrojonym porem i skrapiam oliwą.
Zastanawiacie się czy nie brakuje tu czegoś, ziemniaczka lub innego wypełniacza? Być może, ale deser to zrekompensuje ;)




3 komentarze:

  1. znowu mnie jakieś pyszności ominęły :'(

    OdpowiedzUsuń
  2. przepięknie to wygląda! jestem prosto po obiedzie a z chęcią bym zjadła takiej polędwiczki :D
    muszę kiedyś koniecznie spróbować pora zawiniętego w boczek, brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja lubię zobaczyć to czego nie widziałem. czasami to się dzieje przypadkiem jak i tym razem. No i chwilowy odpoczynek od warszawskiego tempa a często i chamstwa. W następnym poście będzie coś o Francji :)

    Oryginalna w tym daniu jest kawa. Nigdy o takiej kombinacji kulinarnej nie słyszałem. Ale im dłużej żyję to widzę, że o wielu rzeczach nie słyszałem i nie widziałem. I wszystkiego jestem ciekaw. Dziękuje i smacznego!
    Pozdrawiam
    Vojtek, który ma 25% francuskiej, paryskiej krwi :)

    OdpowiedzUsuń