8 października 2014

Carpaccio z fig i koziego sera

dla 4 osób

Składniki

4 dojrzałe figi
kozi ser ( rulonik, np. St.Mure)
kilka wyłuskanych włoskich orzechów
szczypta tymianku
ocet balsamiczny, oliwa
łyżeczka miodu
sól, pieprz
dwie garście mieszanych sałat


Przygotowanie

Figi kroję w plastry, ogonki wyrzucam. Ser kroję podobnie. Z 3 łyżek oliwy i 1 łyżki octu balsamicznego robię sos. Dodaję miód, tymianek, sól i szczyptę pieprzu, mieszam.
Na dużym talerzu układam sałaty a na nich na przemian figi i ser. Polewam wszystko sosem i posypuję łamanymi w palcach orzechami. Podaję ze świeżym pieczywem.



4 komentarze:

  1. jest tu wszystko co lubię, i kozi ser a przede wszystkim figi!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam figi <3 zresztą pierwszy raz próbowałam je w Paryżu i wtedy się w nich zakochałam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym taki ser ułożyła po prostu z pomidorami, ale teraz już tego nie zrobię, bo dałaś mi super pomysł. :D
    Pozdrawiam, Shelf of Books :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne. żyjąc w takiej rodzinie nie mogłam w końcu nie polubić koziego sera.

    OdpowiedzUsuń