13 marca 2014

Makaron z krewetkami, szpinakiem i pomidorkami

Pokusiłam się o zrobienie makaronu. Ponieważ mam wspaniałą przystawkę do Kitchen Aid'a była to czysta przyjemność. Wykorzystałam mąkę pomidorową, dzięki której mój makaron nabrał rumieńców. Jeśli chcecie się pobawić w robienie makaronu oto przepis: na każde 100 gr mąki 1 jajko i łyżka oliwy. Ciasto najlepiej wymieszać wstępnie w mikserze a następnie wyrobić ręcznie uciskając nadgarstkami. Gdy jest elastyczne trzeba je przepuścić kilka razy przez maszynkę by otrzymać piękne i gładkie płaty ciasta, pokroić i wysuszyć.

Składniki

dla 4 osób

300 gr makaronu ( np. spaghetti)
100 gr liści młodego szpinaku
200 gr dużych, surowych krewetek (mrożonych)
4 ząbki czosnku
1/2 papryczki chili
garść pomidorków koktailowych
6 łyżek oliwy
sól, pieprz 

Przygotowanie

Rozmrażam krewetki. Siekam drobno czosnek i chili. Płuczę szpinak i pomidorki, kroję je na połówki.
W dużym garnku gotuję wodę. Na dużej patelni rozgrzewam 2 łyżki oliwy, wrzucam czosnek i chili, nie rumienię. Wrzucam makaron ( taki świeży, domowy gotuje się 2-3 minuty). Na patelnię wrzucam krewetki. Gdy się zaróżowią wrzucam szpinak, lekko solę. Odcedzam makaron i natychmiast wrzucam go na patelnię. Dolewam 4 łyżki wody z gotowania makaronu i dodaję pomidorki. Mieszam, próbuję, doprawiam do smaku. Skrapiam jeszcze dwiema łyżkami oliwy i nakładam. Posypuję startym parmezanem.




























2 komentarze:

  1. Moja babunia robiła pyszny makaronik! Danie wygląda naprawdę smakowicie zwłaszcza że ja za makaron dałabym się pokroić;) Chciałam dziś ugotować krem z papryk ale mój samiec zarządał pomidorówy;) eh ...co za życie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomniałaś mi pewien wspaniały przepis na pomidorową inną niż zwykle, pora go odkurzyć ;))

      Usuń